vrijdag, juli 03, 2015

Barcelona gelost

Netjes op tijd is Barcelona gelost. Nu ik dit schrijf zijn ze de Catalaanse bergen al over denk ik en al ter hoogte van Perpignan. Bergerac 10:00 uur los. Dat veel duiven meermaals gaan drinken onderweg is een zekerheid. De winnaars gaan de boeken in als winnaars van de warmste Barcelona vlucht ooit! Hopelijk helpt de zuidelijke wind de last wat te verlichten.

Gisteravond kreeg ik nog een duivin terug van Vierzon. Zichtbaar gisteren nog zeer veel kilometers gemaakt. Prima gezond maar op het tandvlees naar huis. Ergens gezeten en verzorgd geweest denk ik. Ik ben blij dat ze terug was want zo'n duifje was er weer 1 waarvan ik het al niet plaatsen kon dat ze Vierzon niet aan heeft gekund.

Wellicht is Ruffec haalbaar voor haar. Ik moet wel zoiets met haar doen want ik wil weten wat ze waard is!

Het is de duivin van de 575 en dat is mijn favoriet. Een tijdelijke andere duivin stond hem niet zo aan. Dus alleen al daarom al blij dat deze terug is.

Volgende week jongen opleren en ouden nog eens een lapvluchtje... afdeling 5 last een opleer in vanuit Meer.

Succes aan allen die niet naar 't strand kunnen maar duiven staan op te wachten morgen!

Leuke link naar een artikeltje op Pitts over Jos van Olmens Pau prestatie:
http://www.pitts.be/index.asp?par=f_news.detail&ID=20464