zondag, augustus 09, 2015

359/211

Het lijkt een code maar het is het aantal duiven en het aantal prijzen dat Verkerk meehad en verdiende op Duffel, gisteren.
In onze club waren er minder duiven dan zij in hun eentje inkorfden!

Wordt veel over gesproken. Ik vind het ook allemaal nogal wat. Het is trouwens ook gewoon evolutie van de duivensport, Verkerk ligt voorop en op deze manier zet hij een toon. Mooi toch ook dat er gewoon netjes voor hen wordt gepakt, en anderen ook grotere percentages weten te pakken.

Bas en Gerard, respect dat jullie dit weten op te brengen...
Van mij mag het met minder hoor.

Over mijn stukjes van vorige week veel stof dat opwoei.
Kijk een handje extra pinda's en een weekje thee van dovenetels ofzo doet geen forme komen van dien aard om dan op een Ruffec genadeloos hard uit te halen. Wie dat kan weet met duiven om te gaan en wel zo dat de hobbiesten in hun hemd staan.

Hier alles retour van Duffel. Degenen die laat waren afgelopen week waren er nu netjes meer op tijd. Enkelen nog op 2-3 oude pennen en ik zag al een staart met de eerste pennen eruit. Gezondheid zou ik zeggen en daarmee gaan ze hier de nalijn volbrengen...

De dikke oog-rand-ziekte leek hier ook even te komen. Volgens mij amper 1-2 dagen verschijnslen. Alles weer strak genoeg en naturel! Dat Lysocu--spul lijkt zo gek nog niet bij dit kwaaltje.