donderdag, augustus 06, 2015

Op naar Limoges

Op Limoges ga ik nog enkele duiven spelen. Om nog beter te weten wat ze waard zijn. Niet allemaal. Ik zal zeer selectief zijn en alleen die duiven spelen die er klaar voor zitten straks!

De eerste eitjes waren er al. dat was van thuisgebleven duivinnen. Die pak ik weg omdat anders de jongen te groot zijn waarop de duiven mee zullen moeten. Ze leggen waarschijnlijk binnen 10 dagen wel weer en dat komt me beter uit.

Veel uitvliegen en rust pakken bij een goede voeding. Naturel wel te verstaan: graan en water.

Het jonge grut gaat samen met nog enkele Van Olmens nogmaals naar Duffel.
1 twijfelgeval, misschien moet die er dan pas a.s. week aan geloven.
Hier de Lysocur forte. Pittig ruikend spul dat ze nadat ze dat de eerste dag niet graag tot zich namen nu wel makkelijk doen. Ik had het gekocht op de beurs als tip van iemand. Vele bekende melkers zouden het als natuurlijk middel gebruiken om de koppen schoon te houden.

Het zal geen tovermiddel zijn, zoals de meeste andere!
Overigens heb ik wel eens de indruk dat enkele leveranciers de grote mannen voorzien van hun producten zodanig dat als er dan een reportage volgt dat product ook wordt genoemd. Die mannen zijn al kampioen zonder die producten... ze hebben goede duiven en weten er het beste mee om te gaan... hoeveel de bijdrage van een product dan is??
Terwijl je dat leest, denkt u hetzelfde als ik, of niet?