donderdag, augustus 27, 2015

Duivinnen vliegen goed, doffers minder

De potentiele Limoges kandidates vliegen goed. Gisteren 1,5 uur en de dag ervoor ook al 5 kwartier. Als ik ze in handen heb, vallen ze me evenwel tegen. Wat wil ik ook. de duiven staan nog op 4 oude pennen, een enkeling op 5 en 1 op 6 pennen.Die 5e moet minstens half door staan willen ze er kracht mee kunnen zetten. Allemaal niet ideaal.

Kijk een goed resultaat op Limoges is de wens maar het is ook niet de uitgangsgedachte om eens eventjes Limoges te gaan winnen ofzo. Het is een test, zoals Ruffec dat ook was. Enkele zouden het kruisje achter hun naam nog kunnen uitwissen als ze op Limoges zich positief tonen. Anderen zouden mijn twijfel moeten kunnen wegnemen!

De doffers vliegen niet even goed. Doffers op nest of weduwnaars, dat is ook nogal een verschil vind ik. Nest maakt ze kalmer. Ruien doen de doffers ook iets meer.
De komende dagen zijn nog cruciaal.
Volle bak voer, alsmaar vetter door snoepzaad en pinda's toe te voegen.
Verder gewoon Ropa-B, dat is en blijft een topproduct als je het mij vraagt.

Er was al 1 eitje uit... de andere eitjes volgen de komende dagen of pas na terugkomst uit de porceleinstad.

Peronne a.s. zaterdag speel ik nog met een deel van de jongen en een enkele late van Jos van Olmen nog. Daarna vind ik het compleet mooi geweest, wat dat betreft. Ik heb mijn blik al meer op volgend jaar. Ik heb veel geleerd en marathonfond is echt een ander spelletje met echt andere duiven... weet je, het houdt je scherp...

Favorieten:
De 393 van Bert wordt denk ik een topper.
Nr 2 op mijn favorietenlijstje is de doffer 401, ook van Bert.
De 414 uit samenkweek met Bert is ook een beste maar die moet nog eens uit z'n slof schieten wil de melker hem wat meer gaan waarderen. Het is nu af en toe een beetje een softie en dat zie ik niet zo graag.

Duivin 1 en 2 zijn de zusjes 12 en 26 (mijn eerste en derde van Ruffec).
Allebei uit Oded x 'Het Zusje'.

Overigens is dit niet het lijstje voor Limoges of zo hoor... gewoon meer mijn gedachtes voor de toekomst!