donderdag, augustus 27, 2015

Zaterdag wordt oostenlijker gelost

Aankomende zaterdag gaat afdeling 5 (van anderen weet ik 't niet) Oostelijker lossen. De oostenlijke winden die worden voorzien met de recente verliezen bij ZO wind zijn aanleiding. Experts zouden hebben geadviseerd??

Gaan we bij Noord dan ook korter bij lossen? Bij zuidenwind verder? Ik vind het discutabel hoor. Zaterdag weten we of dit wat helpt. Later lossen zou niet helpen bij Inversie. Hopenlijk oostenlijker lossen wel bij een ZO wind waar men bang voor is.

Overigens op Vliegweer voor duiven lijkt het erop alsof alle soorten wind mogelijk zijn a.s. zaterdag. Oostenlijk lossen als het zaterdag uiteindelijk toch een westenwind is geworden i.p.v. oostenwind?
Rare situatie en opmerkelijke beslissing.
Volgens mij nooit zo besloten op een vergadering. Wel flexibel inspelen op situaties maar geheel logisch is het niet als je het mij vraagt.

Hopelijk pakt het goed uit en dan hoor je er niemand meer over!


Onze lossingscommissie is vooruitstrevend. Netjes verslaglegging en transparant, een voorbeeld voor anderen. In het verslag van afgelopen navlucht staat er dat de concoursduur 26 minuten was. Volgens mij te rooskleurig of een schrijffoutje. Her en der wellicht de meest snelle clubs in 26 minuten klaar maar leeuwendeel flink langere concoursduur helaas.