vrijdag, augustus 28, 2015

flexibel in losplaats - zuivere motieven

Mooi, dat flexibel lossen.
Timmer schrijft op diens site al... O ZO voor zaterdag, dat gaat betekenen dat ze gaan zaken in de afdelingskampioenschappen.


Dat flexibel lossen met oostenwind is toch wel raar ook.
80% is Westenwind
Duiven hebben moeite met O ZO (NO).
oefenen daar ook minder mee, dus minder ervaring mee.
Ik schat nog geen 4 x per jaar ZO wind!


Nu is het O ZO, zo is de verwachting en komen we dus de Oostenlijk gelegen liefhebbers tegemoet???? Timmer piept nu al dat het niet gunstig is voor zijn kampioenschapsstanden, zulke wind. Bij oostenlijker lossen wordt er wèl wat gecompenseerd voor ze. Gaan we dat dan ook doen de 80% van de keren dat er west in de wind zit en de westenlijk gelegen liefhebbers zichzelf zien zakken in de afdelingskampioenschaps-standen?
Kom op hey!

Als het zuiver is om verliezen te beperken is het prima. Proberen kan geen kwaad. Flexibel zijn in losplaatskeuze is een aanrader wat mij betreft.
Het motief is beetje zo zo als je de combi maakt met kampioenschapsstanden...

Maar o wee als kampioenenstanden een rol zouden spelen. Ik heb er totaal geen zicht op maar dat mag het motief natuurlijk nooit zijn als je bedenkt dat oostenlijker delen van het vlieggebied al zo vaak voordeel meepakken en nu gecompenseerd lijken te worden voor de wind??
Ik trek er mijn wenkbrauwen wat bij op hoor.

Net zoals ik gisteren besloot: laten we hopen dat het gewoon goed uitpakt, dan eind goed, al goed!

p.s. wat ene Peter schreef op het guestbook van AS is denk ik waar en ook funest. Als de duiven van afdeling 5 te ver gaan/gingen en aan het terugkeren zijn komen ze in een peloton duiven van afdeling 6 (Noord Holland). Ook 3x niks natuurlijk.

p.p.s.
1 of 2 jaar terug met één van de eerste vluchten van de jonge duiven. ZW 5 en veel jongen sloegen te ver door naar het Noord oosten en verliezen navenant. Zou goed zijn als toen en dus ook als dat ooit nog voorkomt, een andere losplaats te zoeken!