zaterdag, augustus 29, 2015

Truuk gelukt: 1e van het samenspel

vandaag had ik er 14 me op Charleville, 230 km. Het was even met de billen toegeknepen of het niet al te gek zou worden gezien de ervaringen van afgelopen week.
13:02 kwam de 794 als een kogel. Resultaat 1e in de kring en 1e in de club uiteraard ook.

Dit is mijn ruilduifje. Een competitie in de club waar we 1 duif ruilen en die in competitie meedoet. De winnaar wint iets voor de kweker en de speler. Wim van Es kweekte hem, een snelheidsduifje tussen mijn fondduiven.

Ze moest eigenlijk mee op Troyes. Ik had haar al in de mand maar ik redde het niet om op tijd bij het inkorven te zijn. Het was een voorlichtingsavond van de school en dat werd te laat. 'Dan maar niet' het was toch geen pottenbreker. Ik maakte van de gelegenheid gebruik om haar te truuken. Simpel: de hele vrijdag in het middelste deel van mijn hok bij 3 losse duivinnen, meer niet.
Ik merkte dat haar motivatie voor haar nestje enorm was, donderdag al. Vrijdag is die ambitie dus opgelopen en boem, zaterdag de eerste tegen 2617 duiven!

Niet verduisterd, nog maar 3 oude pennen... Als het erop aankomt, wat doet het ertoe?