dinsdag, augustus 04, 2015

Natte boel

Het weerbeeld wisselt snel deze zomer. Gisteren was het goed en nu weer regen regen regen. Je moet er maar tegen kunnen als duif!

Alles vliegt zo veel als mogelijk. De jongen nu 2x per dag. De broedende duiven komen dan in elk geval 1x in de lucht. Ervaring leert dat de broedende doffers die 's middags niet vliegen, 's zaterdags natuurlijk niet goed aan de streep komen.

De oude vliegers liet ik bij elkaar. Limoges zou dan moeten kunnen op ca 2 weken broeden. Ik knipte in het weekend de topjes uit de eerstvolgende pennen. Daarbij zag ik overigens dat enkele een bereknappe prestatie leverden op Ruffec want de vleugels waren qua rui, flink gatenkaas.
Wat er op 2 september goed voorzit zet ik in op Limoges. De anderen worden uitgeselecteerd of mogen de rustperiode al in.

Op de beurs kocht ik Lysocur Forte van Comed. Het zou als natuurlijk product goed zijn voor de koppen. Om het niet ongebruikt te laten dacht ik het nu maar eens te geven. 1 doffer vorige week leek een dikke oogrand te hebben en liet ik thuis. Achteraf een pik in het oog want het was snel weer over. Misschien kan ik met dit Lysocur een eventuele aanval van dit virus waardoor duiven een dikke oogrand aan 1 kant krijgen voorblijven want elk jaar rond deze tijd is het gedonder. Diverse liefhebbers kampen er al mee hoorde ik wel.

Update: 15:30 : mooi weer, zonnig en volledig open weer. Hoe snel kant het wisselen?