maandag, augustus 03, 2015

Ruffec naar wens

Na enkele weken vakantie weer aan de slag. Ook mijn blog heb ik gelaten voor wat het was.
Ruffec was de toets waar ik al lang naar uitkeek. Kunnen ze het, zitten er fatsoenlijke duiven tussen die dit met relatief gemak kunnen?

Nou, dat pakte goed uit. 11 uurtjes vliegen!
Lokaal de eerste, 11 van de 14 in de prijzen en 1 achter.

Hoe anderen ze meer dan 100 m/m sneller kunnen pakken is me een raadsel. Stuntwerk van bijvoorbeeld Marijke Vink die 8 van haar 10 duiven voor mijn eerste pakt is verdacht. Dat is geen kwestie van extra pinda's of wat ook. Hun seizoen is nu niet van dien aard dat zo'n knalprestatie aan het eind in de lijn van verwachting lag.
Hoe men het doet, doet men het, de prestatie is ontzettend knap. Naturel is het niet als je het mij vraagt. Goede duiven top begeleid - erg knap!

Ik heb veel bijgeleerd over dit spelletje. Volgend jaar nieuwe kansen en de eerste deelname op de ZLU is de bedoeling. Nu nog een deel toe gaan werken naar Limoges, het attractie concours van begin september waarna het seizoen helemaal ten einde zal zijn.
wordt vervolgd!

Update (-je): Het koppel in de favorietenrol waarvan ik begin dit jaar schreef (1 klein eitje deukte het andere en dus van het gehele koppel geen nakomelingen), waren mijn 2e en 3e duif van Ruffec. Mijn 1e was een zusje van de 3e! Had ik het toch goed gezien?