maandag, september 07, 2015

Landelijke Limoges uitslag

Zie hierbij de landelijke uitslag.

http://www.brabant2000.nl/uploads/2/4/4/5/24459822/limoges_nl_2015.pdf

Je vindt me terug op de 31e plaats tegen 2625 duiven.

Ook 5 vd 10 hier maar diverse anderen met zeer sterke resultaten. Waar het bij mij probeerders waren (allen hun 1e keer overnacht), heb ik het idee dat anderen bewezen duiven inzetten, ook.
Ringnummers van eerdere jaren in elk geval. Die zijn vast niet allemaal met oude ringen geringd.

Evenzo, enkelen deden het echt top. Het concours was niet zo makkelijk, dat is nu al het 3e jaar op rij. Mooi weer op dag 1, daar kun je niks van zeggen. De band met regen op dag 2 heeft het moeilijk gemaakt. Ook de slechts 2600 duiven die over heel Nederland verspreid thuis horen maken het er niet makkelijker op voor de massa. Hier is het wel degelijk "ieder voor zich".

De eerste zit "midden in", Breda. De Rotterdamse postduivencoach Cees Commijs pakte aan de westkand een vroege, om 08:05. Zeeland doet goed mee (die zeeuwse duiven koersen al vroeg westelijk denk ik) en enkele Amsterdammers deden het ook prima aan de westkant. Verder veel mooie kopduiven naar verhouding In Oostenlijk Midden en noordelijker.

Mijn kleine analyse:
De kopduiven hebben zowel westelijk als oostenlijk op dag 1 al zo veel gevlogen dat ze voor de buienband uit waren. De oostenlijke duiven hebben dan wat baat gehad bij West in de wind. De westenlijke duiven hebben dat iets meer tegen moeten boksen. Ijzersterk hoe in het Oostenlijke Noorden diverse topmelkers ze gewoon goed hadden! Chapeau.


Het geeft voldoende stof tot nadenken en ter verbetering!!