donderdag, september 17, 2015

Op weg naar de top en cherry-picking!

Hoe een klein melkertje ik ook ben, gedreven ben ik!
Midfond lukte, fond gaat me ook lukken.
Eigenwijs ben ik maar luisteren doe ik ook.
Ik lees veel, pas toe en beproef.

Iemand die voor zijn duiven leeft ben ik niet, het is en blijft hobby. Als het echter geen voldoening (succes) geeft, die hobby, dan ligt stoppen voor de hand.

Hoe meer je weet van duiven, hoe meer je erachter komt dat je nog héél veel niet weet. Dat zal ook de reden zijn zeker, dat  sommige toppers beweren niks van duiven te kennen. Beetje onzin natuurlijk dat ze zoiets zeggen van zichzelf, het moet wel met bovenstaande te maken hebben.

Zoals al geschreven: dit jaar veel geleerd. Jaarlingen dagfond gespeeld. Daar zijn er bij afgevallen. Uit zichzelf en door wat ze lieten zien (of eigenlijk niet lieten zien). Volgend jaar een jaar met ervaren duiven en onervaren duiven. Een mix van veelal marathonduiven met Belgische roots.

Ik ga gerust de herfst in. Weet dat er nog veel ontwikkeling nodig is. Of het met deze groep gaat lukken weet ik niet. Ik denk van wel. Herkomst is super. Is de pool sterk genoeg om jaren mee te kunnen, dat moeten we gaan bezien.
Ik ga wellicht nog zeer gericht aanvulling zoeken. Beperkt want het is allemaal kostbaar en trouwens soms ook geheel niet nodig om geld te spenderen aan nieuwe aanschaf. Ik doe graag aan cherry-picking: kersen uit de taart proberen te vinden. Stilzitten doe ik al zoveel en slapen is voor 's nachts!