donderdag, oktober 22, 2015

Rui laatste pennen en niet vliegen

sommige duiven lijken last te hebben van het ruien van de laatste slagpennen. Althans, ik denk dat het dat is wat maakt dat ze niet graag meevliegen met de ploeg. Zou er dan een soort van kracht uit de vleugel zijn, dat zoiets zeer doet o.i.d.?
Ik heb ACHT. Ben altijd huiverig of het niet toch iets anders is!

Extra keertje schoonmaken nu met al die vochtige dagen.
Het is anders zo'n zootje. Als je bij dagen als laatst en zoals vanmorgen nog een droog hok hebt, prijs je gelukkig. Ik denk dat er maar weinig tuinhokken zijn die bij een luchtvochtigheid van boven de 80, tot wel 100%, het nog droger houden binnen. Mijn hok in elk geval niet.

Bij de vliegers doe ik er voor eigen gemak ook nog roosters in. Maiskolven bevallen me reuze maar verkrijgbaarheid is een punt. En dat gesjouw met die zakken is ook niet direct mijn ding. Nu ja, ieder zo zijn eigen keus, nietwaar.