maandag, oktober 26, 2015

Vergaderingen en bestuurlijk onvermogen (?)

Het is de tijd van de vergaderingen. Als je wil kun je elke week meermaals op pad. Wat de ene of de andere afdeling, vereniging, samenspel er ook maar van maakt, het is eigenlijk te zot voor woorden. Goed dat er nog altijd lui zijn die dat allemaal behartigen.
Vaak een hoop gezever. Meestal omdat velen helaas niet met al te veel snappertjes zijn gezegend. Daarbij is het ook echt "ik ik ik" en een gezamenlijke visie is er vaak niet echt bij. Verenigingen willen zo gunstig mogelijk meedoen in een samenspel, lossing of wat ook. Visionair kijken naar wat nu eigenlijk het beste zou zijn voor allemaal is er niet bij. Het gelul van "dan raken we nog meer leden kwijt" is een chantage-achtige uitspraak die toch eigenlijk nergens over gaat. Moeten we immers voor hen die er zo in zouden staan echt niet komen tot keuzes voor de toekomst van allen? Of zelfs meer nog voor de toekomst van de jongere liefhebbers?

Het is aan mij niet besteed hoor, dat vele vergaderen in duivenland. Als je het mij vraagt is het ook de achilles van onze hele hobby, de enorme hoeveelheid bestuurlijk onvermogen. Dat ligt niet zozeer aan de bestuurders altijd hoor, begrijp me goed!!
Kunnen zij niet besturen of laten de leden zich ook niet (be)sturen?

Als men het zo goed weet, beste kritikasters, en daar heeft het toch erg veel van weg bij sommigen, pak dan je verantwoordelijkheid!

Je oogst wat je zaait gaat hier nog al eens op.
Zonder overleg kunnen we niet. Zonder besturen evenmin.
Respect voor degenen die de verantwoordelijkheid nemen!