dinsdag, november 03, 2015

ff snel en een bonnetje

Even (ff) snel verzorgen is het tegenwoordig in de ‘wintertijd’.

Van mij mogen ze het afschaffen al is het maar dat ik vanaf het terugzetten van de klok immers geen duiven meer zonder kunstlicht kan verzorgen. Vreselijk vind ik dat eigenlijk. Schoonpa laat ze gelukkig uit maar anders was het absoluut geen leuke hobby. Ik zie zogezegd geen duif omdat ik overdag werk!

Ff snel water verversen en voer in de bak. That’s all.
’s Avonds met de zaklamp nog een laatste check en daarmee is het rond.
Nu en dan neem ik duiven in de hand om de algehele conditie te controleren.
Allemaal in het donker en dus ook niet zoals gewenst.
 
Weet je, het is ook niet anders.

Ik ga bijtijds koppelen en daarna weer voor langere tijd ‘op rust’  en herkoppelen in maart of april.
Er is interesse in de eitjes van maart/april. Mail me als je ook interesse hebt, zou ik zeggen. 
Binnenkort komt er een bonnetje te koop voor de vereniging van Scherpenisse (club van senior).

Hou het in de gaten!