donderdag, december 03, 2015

Mooier en mooier


Tsjonge jonge wat worden ze toch mooi!

Nu en dan neem ik duiven ter hand ’s avonds.

Zoals ik vaker schreef zie ik de duiven in dit jaargetij amper.

Een rot-situatie voor een melker maar ik ben enorm geholpen door de hulp van mijn schoonvader die de duiven zo goed als elke dag uitlaat.

Ik zie de duiven dus alleen als ik ’s avonds duiven in de hand neem.

 

Gisteren 2 jonge doffers beetgehad. Van compleet andere origine maar beiden heuse postduiven.

Prima gezond, sterk van body. Volgespierd en een karakterkop.

 

Zo zie ik ze graag maar ik weet heeeel goed dat wat ze op deze manier als het ware aan je beloven lang niet altijd uitkomt.

De karrevracht aan factoren die verder nog meespelen voordat er topprestaties zijn, moeten wel goed uitpakken.

En ja, lekker makkelijk. Ze hoeven nu niks te doen… beter dat ze er dan ook mooi voorstaan!!

 

Ik heb meer duiven dan plaatsen te vergeven. Ik denk dat ik er een aantal gewoon maar tussen de jonge duiven laat zitten en verder opleer.

Streng regime, hoge lat maar doordat ik deze fondduiven nog onvoldoende ken als duif noch kan beoordelen op goede fondprestaties ben ik net wat milder als het ware. Het is dit jaar nog even niet anders.

 

Op de site van toppigeons nog een nieuwtje: ZLU klassement over 3 jaar, 1e plaats voor Saarloos en zoon… Bert, Arie en Erika, van harte!!!