zondag, december 20, 2015

Verslag Lezing en TT

Willem Mulder kwam een flink eind rijden om in onze club een lezing te geven. Ook enkele geïnteresseerde liefhebbers kwamen van ver om eens te horen wat hij over voer kon vertellen. Eerst ging het over voorbereiding van de kweek en na de pauze over op een natuurlijke wijze de ziektedruk verlagen. Het werd al met al een groot succes. De club was gevuld met precies genoeg volk, enkele meer had nog gekund maar het was gezellig!

De andere dag een TT. Prima en gezellig. Jan Piets duiven werden met afstand de mooiste gevonden. Mooiste viertal en de mooiste doffer en mooiste duivin. Ik kon geen potten breken met mijn viertal. 1 van de duivinnen kwam nog heel dichtbij. En moest kampen met JanPiets duivin maar helaas voor mij net niet... Leuk om mee te doen, winnen is altijd leuk en 'you win some and you lose some(times).

Ik geloof sterk in de Matador voeders. Wat wel een ding is, is of de duiven het voer net zo eten als het is samengesteld. Eet immers elke duif ook het percentage van het ene of het andere uit de mengeling zoals die ook feitelijk is samengesteld. Met 10% hennep ofzo, ben je er niet  zeker van of elke duif ook steeds (bij elke voerbeurt) die 10% eet. Bij een volle bak systeem pakt dat mijne inziens minder goed uit dan wanneer je ze krapper voert. Nu ja ik vind het een prima voer, wat ècht anders is dan de anderen.