maandag, december 21, 2015

Absurd achterkamertjes bestuur???

Ik las dit bij Pieter Timmer op zijn blog:

20-12-2015 20:06
Vooraanstaande gerenommeerde grote liefhebbers


Lees net bij het blog van Kees Bosua dat ons afdelingsbestuur informeel overleg heeft gehad met een tiental vooraanstaande grote inkorvers.........Kees vind het normaal, nou ik niet. Waarom mogen zij hun mening bij onze vertegenwoordigers komen delen en mag de gewone kleine inkorver dat niet ? Terwijl ik dit tik en er nog eens over nadenk vind ik het eigenlijk gewoon absurd. Als het werkelijk zo is als wordt gesteld dan gaat het dus in onze sport alleen nog om degenen die er fanatiek en professioneel mee bezig zijn, de rest sturen we met een kluitje in het riet en wordt blijkbaar gezien als bladvulling. Hoop dat ik het verkeerd begrijp of lees.............


Ik hoop met Pieter mee dat dit niet waar is!
Op inhoud ken ik het onvoldoende maar procedureel kan dit niet.
Het is toch een bestuur van ALLE leden, niet van de grote inkorvers èn de rest?
Ik hoop dat dit nog ten goede wordt opgehelderd.


Kijk dat een afdelingsbestuur zich laat informeren op een informele wijze snap ik. Normaliter gaat dit via de samenspel en verenigingsbesturen. Zo is de structuur. Dat je daarmee niet alles afvangt is ook logisch. Dan nader laten informeren door de grote inkorvers kan ik verstandelijk snappen... echter de gevoeligheid dat je daarmee het één dus doet (grote mannen bevragen) mag toch niet betekenen dat je de anderen (kleinere inkorvers) niet eens nader aan het woord laat - of die alleen via de reguliere weg?

Absurd is het niet maar het doet weer eens de wenkbrauwen fronzen hoor.