dinsdag, december 15, 2015

Vrijdag a.s. Willem Mulder

Voor wie het nog niet in de smiesen had, a.s. vrijdagavond komt Willem Mulder in onze club spreken over voer. Niet alleen over diens merk Matador maar over duivenvoer in brede zin. Zonder twijfel leerzaam en wees welkom!

Kort voor hij begint worden duiven in viertallen gezet die de andere morgen gekeurd zullen worden. Geen Rad van Avontuur maar een kleine verloting met veel prijzen staat voor vrijdagavond op het programma. Zaterdags is er in de middag dan weer wel Rad en nog een gezellig samenzijn. Ook daar van harte voor uitgenodigd!

Op mijn eigen hok is het nog altijd erg rustig. Duiven komen wel zo veel als kan uit. Dat is met hulp van schoonpa 1 ploeg per dag, een enkele keer 2 ploegen. Gezond, houdt ze scherp en niks mis mee. Verwilderde duiven zie je in deze tijd ook trektochten houden. Bij het krieken van de dag op strooptocht naar de velden en als de krop vol zit weer terug.
Voor de laatjes die er tussen zitten ook prima natuurlijk, zeer gewenst voor hun ontwikkeling fysiek en mentaal! Er zijn er 3 bij die boven de andere 3 uitsteken: boterzachte pluim en van bouw op jonge leeftijd al reuze. Ik laat me er niet door foppen, het kan nog alle kanten uit. Maar doordat ze van meet af aan zich 'tonen' zijn het graag geziene gasten!

Het enige dat ik zou willen is dat het hok wat droger zou zijn. De ramen en kleppen staan open en buiten is het met een luchtvochtigheid van 80-100% natuurlijk amper te doen om het in het hok beter te krijgen. Als dat wel zou lukken, zou het een tophok zijn, ook nu.
Ik vind het wel oke dat het nu gewoon ook een mindere periode is. Beetje afharden en ze rustig en mak houden omdat koppelen nog niet aan de orde is.

Bonnetje bracht een leuk bedrag op heb ik gezien. De koper ga ik proberen aan iets goeds te helpen!