woensdag, december 16, 2015

Ammoniak en vermenigvuldigen

Ammoniak is een geurig goedje. Vanmorgen rook ik het toen ik het hok van de jongen (nu de duivinnen) binnenkwam. In deze tijd mest enkele dagen laten liggen, dan vraag je erom! In de mest zit het en als het niet droogt is het meuren!

Erg is het niet geloof ik maar ook weer niet zoals gewenst.
Kwestie van vaker schoonmaken dus!


Ik verbaas me erover hoeveel websites inmiddels duiven aanbieden van een enorme diversiteit aan liefhebbers. Er worden enorm veel duiven gekweekt kennelijk. Vermenigvuldigen vermenigvuldigen vermenigvuldigen is kennelijk wat velen doen. Voor bonnen of andere schenkingen ook nog eens. Bij sommigen wordt er geen ei onbenut gelaten kennelijk. Veel verenigingen en goede doelen varen er zeer wel bij en in toenemende mate dus ook allerlei handelaars met hun websites.

Ondanks dat vele schrijvers van columns en reportages kennelijk aangeven zelf geen duiven te zullen kopen op internet gebeurt het door velen kennelijk volop. Natuurlijk kun je een goede slag slaan, waarom niet. Er zit zeker in deze tijd tussen de oude duiven die te koop worden aangeboden veel materiaal tussen wat gewoon van de hand wordt gedaan omdat men er onvoldoende mee bereikte.
Moet je dan met zulke tweedehandsjes gewoon gaan proberen?
Ik ben er allemaal niet zo happig op, zeker niet als je alleen een foto en stamboom ziet en de duif niet vast hebt kunnen nemen. Zegt dat vaak juist niet zoveel meer?

Hou er minder, selecteer strenger en presteer beter!