vrijdag, december 11, 2015

Zichtkeuring

vanavond weer een zichtkeuring in de club. Een winteractiviteit waarbij er weer wat sociale contacten worden onderhouden en weer gekletst wordt over duiven. Leuk, aangenaam en goed voor de moraal.

Vanmorgen het clubgebouw in kerstsfeer gebracht samen met Bram en Jan.

Al met al nog een behoorlijk levendige club hoewel de gemiddelde leeftijd net zo hoog is als elders...

Het is nu 100% Matador Rust mengeling. Totdat de zak op is, en dan ben ik zo'n beetje aan kweken toe. Ik vind die rustmengeling een echte aanrader. Niet allen in deze tijd van het jaar. Ik gaf vorige week en deze week ook 1x gist over het voer. Ook dat vind ik een goedkope aanrader. Beetje yoghurt, paar zakjes droge gist (rechtstreeks een klompje gist van de bakker is waarschijnlijk nog beter!). Onder het voer mengen en voila. Ze eten het graag en doet zichtbaar goed!
Verder is het hier net als elders laagseizoen.

Vandaag ontving ik de ZLU periodiek en Topwings. Leesvoer voor dit weekend.

Morgen leg ik roosters in het vlieghok van de doffers. Onder de roosters een goed laag Zeoliet of andere bodembedekker want de massa houdt het behaaglijk!
Ik zal wat fotootjes maken en plaatsen voor de geïnteresseerden.

Nog 10 dagen en dan worden de dagen weer langer... Dan is het weer ècht vooruitzien!