zaterdag, januari 02, 2016

Goed beginnen

Een goed begin is het halve werk. Het kalenderjaar is begonnen en de voorbereiding was als het is goed al lang op gang... Mag feitelijk nooit stoppen!

De duivinnen vind ik beter dan mijn doffers. De doffers zijn niet in slechte conditie maar het is net of ze er nog niet helemaal zijn. Hoeft nog niet maar ik zie maar graag dat ze super zijn. Bij mij zijn ze dat niet een heel jaar door hoor, bij u wel? Misschien ben ik kritisch, evenzo... Ik heb zo mijn meetlat!

De 59, Oded mag bij JP eitjes zien te vullen van diens beste duivinnetje. Daarna terug op eigen hok mag hij aan de slag met een duivinnetje van Jos van Olmen dat ik voor hem op het oog heb, een rode. Op naar  vale fondkampioenen?

Ik hou de duiven op Matador Rust en de laatste dagen voor ik ze koppel meng ik kweekoer bij. De laatste week vooraf en tot aan de leg, zal ik de lichten aansteken overdag. Dus niet langere dagen maar dagen met meer licht! Ik denk dat het helpt en tòch voorkomt dat de rui te vroeg inzet!