vrijdag, januari 08, 2016

Zon zon zon

Je kan en mag zeggen wat je wil maar zon is een super-iets. Licht en warmte doet lijf en leden goed. Klimatologisch gewoon het beste wat je kan hebben. De mensheid ontstond ook waar nu nog altijd veel zonnejaren zijn... Of je nu in de schepping gelooft of in apen die rechtop zijn gaan lopen, dat was in elk geval daar waar het lekker weer was door de zon!

Mijn hok vangt makkelijk zon en warmt snel op. Heerlijk behaaglijk en reuze fijn. 


Er zit een doffer bij die niet aarden wil. Heb ik al veel eerder gezien. Kijk, ook al is het dan en duif met de gewenste kwaliteiten, op deze manier wordt het niks. Ik ga proberen zo'n dier te koppelen in het jonge duivenhok, waar hij alsmaar naar terug wil. Hopelijk geeft dat motivatie!
Evenzo zie ik het niet graag hoor van die dieren met dat gedrag. Liever dat ze snel een plek scoren en daar ook voor knokken. Ik denk dat bottomline dat toch de beste motivatie is, die eigen felbegeerde stek!