woensdag, maart 09, 2016

Superspul

Superspul...

allemaal hebben we wel eens het idee dat een goedje, misschien een antibioticum, erg goed werkt en als resultaat heeft dat de duiven in gezondheid vebeteren.

RopaB, vind ik superspul. Oregano is dat eigenlijk, dat superspul. Inmiddels veelvuldig gekopieerd door andere leveranciers. Goedkoop en goed. Oregano(olie) killed nogal wat bacterien en zorgt er in feite voor dat de darmflora meer stabiel is. Ook schimmels en parasieten houden er niet van. Uit ervaring weet ik dat ook 't Geel buiten de deur blijft.
Als er echter ergens in de duif een virus, bacterie of besmetting zoals het geel zich heeft genesteld zal het wellicht zo zijn dat je dan eigenlijk alleen met een antibioticum dat weg krijgt. Antibiotica werken immers tot in de cellen en of oregano dat doet... ik weet dat niet, ik denk van niet.

Ik doseer meestal wat minder dan voorgeschreven en niet op vaste dagen of zo. Op zaterdagavond of zondag na een vlucht is het mijn favoriet, dat wel.