zondag, mei 01, 2016

Noyon bij prachtig weer

Vandaag een mooie vlucht vanuit Noyon. 9 uur los en windje op kop. Kraakhelder met nog wel een frisse start maar gaandeweg oplopende temperaturen. 28 mee, 16 doffers en 12 duivinnen. Mooi qua tijd, netjes na kerktijd en heerlijk wachten in de zonovergoten tuin!

Om 13:03 met een rotvaart 5 tegelijk. Die hebben samen gestayerd vanaf de start als je het mij vraagt. Het ware de 575, mijn eerste van Limoges vorig jaar. Één van zijn zusjes (uit Oded x Zusje), mijn favoriet van Bert, de 93, en 2 van Jos: de 427 en de 24 uit Jos zijn 403. Een mooi stel zo met zijn vijven. Elk van hen zijn duiven die ik hoog heb zitten. Ben benieuwd of ze zo'n hoog tempo ook een dag vol kunnen houden uit bijvoorbeeld Bordeaux.
De rest druppelde binnen het uur erna. Sommigen nog met zijn 2 of 3-en. Ontzettend veel geleerd... ook voor de duiven die niet zo vroeg waren om alleen te moeten orienteren en niet alleen met collega's uit de regio.


Ik mis nog 1 duivin. Vorig jaar was zij ook eens een week weg. Ik vrees dat zo'n madam te snel opgeeft en onderweg gaat pauzeren. Wellicht -1, ook al komt ze nog.

Gisteren in Nishoek veel fondmannen die hun duiven inlasten op Quievrain. Ze beginnen als het ware net. Ik deel de mening van Jos Joosen, die zegt als je er nu te laat bij bent, ben je een heel seizoen te laat! Zo'n 270 -280 km met deze weersomstandigheden vind ik erg geslaagd. A.s. week Peronne met de afdeling. Dat is 235km. Dan Souppes is het plan. Het is een beetje een zwaar programma maar ik geloof erin dat deze relatief onervaren ploeg er baat bij heeft al vroeg aan de tand te worden gevoeld. Eenmaal dat het voorprogramma is geslaagd kunnen ze overal naartoe! En 1 ding is zeker, er volgen nog meer afvallers!!

Ook Otterspeer gaf nog erg mooie referenties met nazaten van Oded en Farpar. Mooi om dat allemaal terug te horen.

Laban senior scoorde weer goed met de "50" van Cees Jongsma, deze keer 3e tegen 1100 duiven. Had je een handvol van zulke, wie doet je dan wat?