woensdag, mei 18, 2016

Op naar volgende week

Het plan naar aanloop van Agen wordt weer wat bijgesteld. Blois of Soupes is de stip op de horizon. Blois, ca 520 km met de afdeling (of gaan ze sectoraal los??) en Soupes ca 100 km minder maar sowieso een landelijke lossing met relatief weinig duiven waardoor ze toch een andere vlucht zullen ervaren.
Praktisch: Blois is do.dag avond inkorven in de club, Soupes op vrijdag op 60 km rijden van huis... ik wik en weeg en kies volgende week.

Komend weekend een weekje rust, voor duiven en baasje. Misschien nog een lapvlucht maar ook dat bezie ik nog wel.


Tussentijds gewoon Premium Complete met Master Black gemengd... en deze dagen relatief schraal gevoerd. Ik wil ze meer aan het trainen krijgen maar die fondduiven gedragen zich in dat opzicht toch anders dan de midfondduiven die ik gewend was. Gisteren hexebier. Vandaag deed ik daar een scheut Tarwewater doorheen. Ook zondag was het tarwewater, toen 100%. Spectaculaire werking van dat goedje. Weinigen die het kennen maar het is super. Ik denk dat wanneer we een hoeveelheid duivenvoer 24 - 36 uur onder water zetten het resultaat vergelijkbaar is. Daarmee voor iedereen heel eenvoudig te realiseren. Ik ken echter niet de eigenschappen van erwten, peulvruchten, mais etc als het gaat om kiemgedrag en 'onder water zetten'.

Tarwe en gerst hebben v.w.b. "tarwewater" in elk geval dezelfde werking.
Google eventueel ook maar op "Rejuvelac" dan vind je van alles hierover.


Gisteravond van de jongste duifjes 1 buiten en ik heb een heel peloton aan duiven buiten moeten doen om het ding te lokken. Niks hielp. Uiteindelijk toen het schemerig werd, kreeg het wèl haast en zat het er in een poep en een zucht zelfstandig in. Snapt u het, snap ik het!

De 59 of Oded zit bij Jan Piet voor een rondje. Zijn eigen duivin zette ik apart en na 4-5 dagen legde ze prompt een eitje. Dat legde ik onder en dat blijkt gewoon bevrucht! Het 2e eitje legde ik niet onder maar viel door het rooster en uit een beetje luiheid liet ik dat maar liggen. Er is dus nog een Odedje onderweg. Hoewel veel vraag naar Odedjes, wil ik het cadeau doen. Ik moet nog bedenken aan wie precies.