maandag, mei 09, 2016

Rare vlucht

Al met al een eigenaardige vlucht afgelopen zaterdag? Komt dat door de ZO wind? Ik geloof het niet. Sinds wanneer heeft een wind zo'n invloed? Ik begreep van de meteo diensten dat de inversie veel langer bleef hangen dan was voorzien. Ik hamer daar vaker op, het is niet de wind maar de inversie.

Onze afdeling ging flink verder zuidoost lossen maar evenzo een minder vlot verlopen concours. Tussen de 20 en 30 minuten van de eerste tot de laatste duif is op zich prima zou je zeggen. Kijk je daar naar, niks aan de hand. Echter nadat de duiven er waren die prijs hadden (eerste kwart), volgde de 2e kwart maar de laatste helft heeft veel moeite gekend om thuis te geraken, met zelfs her en der duifjes achter, ruim 5 tot her en der 10%! Ikzelf 2, niet favorieten hoor maar toch.

Ooh ja, en de 'grote mannen' draaien eigenlijk geen van allen series van heb ik jou daar. Als je alleen concoursduur in de geschiedenisboeken stopt, dan valt deze vlucht niet op. Neem je de andere feiten erbij, dan was het heus een vreemde vlucht!


Flink verder ZO gaan rijden en lossen zinvol? Mijns inziens beperkt nut gehad. Concoursduur aan de westkant niet korter dan aan de oostkant.
Ook in Zeeland raar verloop, en op meer plaatsen trouwens.


De mijne kwamen niet onaardig met 9 prijzen van 29 en de helft prijs in de B-ploeg. Kijk voor vitesseduiven vind ik zo'n uitslag te matig... voor mijn marathondieren gewoon okee.
Heb ze zelf niet zien komen want ik was met de oudste 2 boys naar circuit Zandvoort... daar ging het pas hard!

Voornemens Soupes te spelen maar weer en conditie wacht ik daartoe eerst af.