vrijdag, mei 06, 2016

Wat een floepers!!

Ja hoor, gisteren werd duidelijk dat er is gekozen voor een meer ZO gelegen losplaats. Laon in plaats van Peronne. Wat een gekkigheid.

Dus bij ZO wind gaan we ze meer oostenlijk brengen omdat ze anders te makkelijk de zee op gaan? Maar bij een ZW wind niet westelijker terwijl de duiven dan meer naar Lelystad en Zwolle koersen?

Is dit nu beleid?

Ik snap heus wel de flexibele manier van lossen maar wie legt me nu uit dat het bij ZO wind wel logisch is om van losplaats te veranderen is maar niet bij ZW wind?
Ik vind het manipuleren van een concours.

En hoe doen ze dat elders dan, andere afdelingen en of samenspelen???

Iemand zei me dat de trek sowieso al westelijk is dus dat het daar mee logisch is. Ik zie dat anders hoor. Trek had toch vooral met massa en wind te maken toch niet met magie? in de Hoekse Waard is het toch echt zo dat de oostenkant vaker bevoorrecht is door wind en door massa. De trek is dus niet westelijk maar oostelijk alhier. Los je ze nu in Laon dan geef je de westenkant m.n. reductie van het gevaar dat de duiven de zee op trekken (...) PRIMA lijkt me op zich. Het nadeel dat oostenlijker gelegen melkers normaliter zouden hebben (is dat zo?) van een zuidwest gelegen losplaats verklein je nu omdat je meer oostenlijker gaat lossen. Of krijgen ze voordeel nu er oostelijker wordt gelost? Is allemaal wat voor te zeggen natuurlijk maar ik blijf het gekkigheid vinden!

Het is deze keer ook nog eens een concours met oude duiven... ervaring drijft ze toch aub niet de zee op? Hoe lost Zeeland en Noord-Holland dat op eigenlijk?

Anyway, laten we hopen op het beste en hopen dat al dit gekwetter niet nodig is en het goede concoursen blijken te zijn! Dat geldt wellicht voor de meeste melkers die het allemaal al lang goed vinden en hopen er maar op dat het morgen gewoon goed gaat... net als ik.