maandag, juni 13, 2016

Het maakt water!

De Belgen weten weer waar de kaplaarzen voor waren en ook delen van Nederland hebben zo hun portie regen voor 1 maand in enkele dagen ontvangen. Wat een weer zeg. Gisteravond vlogen de duivinnen 1,5 uur waarvan 1 uur in de regen. Vanmorgen was dezelfde regen er nog steeds en het is nu sinds enkele uurtjes droog. (14:30 nu).

Zonder de zon is forme krijgen niet makkelijk hoor. Ik hoop op verbetering maar de weerkaarten beloven nog altijd weinig goeds. De afdeling last de opleervlucht voor morgen af en voor de individuele melker zal het ook niet meevallen een gaatje te vinden. Ik moet nog op stap maar zou niet weten wanneer! Als ik kan, is er wel wat (zoals vrijdag met senior) of het weer werkt niet mee.

Mijn doffer die naar St Vincent moet heeft een wond in z'n nek. Gisteren nam ik de doffers een in handen om dat te checken en eigenlijk had ik het al gezien... veren in de nek stonden op 1 plek wat omhoog. Een gekke plek, beetje onderin aan de zijkant van z'n nek wat korsten, zo groot als een 50 cent stuk. Qua gedrag merk ik 't niet aan hem maar wat gek! Op zo'n plek zo'n korst is wel opmerkelijk. Mogelijk moet hij dat al hebben gehad vanaf Asse Zellik zondag een week geleden anders waren het niet al zulke korsten. Hij was toen ook laat terug.

Vanavond bepaal ik of hij wel meekan, morgenavond is het immers inkorven!

Agen Bordeaux is de stip op de horizon voor de grote ploeg. Ik schat zo'n 20. Enkele buikschuivers moet ik nog nader beoordelen. Vliegen rond het hok is niet hetzelfde als 850 km...


Over Huismans kreeg ik bijval. Ludo Claessens zou er helpen. Nu speelde die Maarten al om te scheuren maar de dominantie van de laatste weken is werkelijk ongekend. Erg knap.