maandag, juni 06, 2016

Raar weer, rare vluchtjes, & FM ontvangst ontregeld


Rare vluchtjes begreep ik.


Helaas kwamen ze terug naar losplaatsen dichtbij (nu ja, helaas? Vast maar beter zo). De mijne bracht ik in De Heen, nabij Steenbergen. Volop fondmannen die ze daar brengen. Bekend namen en gezichten en ook probeerders zoals ik. Ze zijn er uiteraard wel geweest in Noyon, Roye of wat het ook maar precies was waar ze op af gingen. Het weer was en bleef lang slecht in Noord Frankrijk. Er zat niks anders op dan korter te komen en het werd Asse Zellik. De duiven van zuid holland zaten van donderdagavond in de mand en werden te Menen gelost.

Aankomsten later dan gedacht en ’s avonds nog enkele achter. Ik nog 2. Althans de voorlaatste kwam tegen 22 uur. Waarschijnlijk zijn ze gestrand in de enorme buien rondom Antwerpen. Drinken genoeg maar een zwembad was wat overdreven. Kennelijk zijn er duiven moeten stoppen en anderen hebben km’s meer gevlogen om de buien heen. Vanmorgen was de laatste er nog niet maar ik kreeg appjes van anderen dat er al op appel waren. Ik hoop dat de laatste in goede hoedanigheid nog komen zal.

1 van de duivinnetjes, m’n 2e trouwens had een buikschuiver gemaakt. Dus toch “vroeg” maar veren weg en een klein wondje. Tegenwind is altijd link.

Limoges voor het noorden lijkt me een mooie te kunnen worden evenals andere uitgestelde vluchten die hopelijk vandaag los zijn of gaan.

We gaan door met het seizoen maar het is verdraaid een rare start met eigenaardige wedstrijdjes!


Kan dit er nog mee te maken hebben:
http://www.nu.nl/media/4273438/slechte-fm-ontvangst-radiozenders-weersomstandigheden.html

Dat er wat aan de hand is/was in de lucht is zeker. Invloed op het oriënteringsvermogen van onze duiven? Het lijkt erop.