zaterdag, juni 18, 2016

St Vincent is los!

Volgens mij kan het een mooie race worden vanuit St Vincent. Een beetje 'Hollandse luchten' op het gehele traject. West, Noord Westen wind... En vandaag, zaterdag in midden Frankrijk (zo'n beetje rond Le Mans) veel regen gevallen. Drinkwater genoeg dus als ze vandaag tot ongeveer 22 uur vliegen aan 65 per uur liggen er plassen genoeg om even wat te tanken. Dat zou 9 uren zijn tegen 65 (70?) per uur. Grofweg 600 km op dag 1. Morgen nog een midfondvlucht van ca 400 km, waarbij de start ruim voor zessen kan zijn...

Zomaar even een rekensommetje waarmee je natuurlijk verder niks kan... Maar gewoon leuk om zo een beetje vooruit te blikken.

Wie krijgt het mooie vaderdagcadeau van de 1e nationaal? Of gaan een vrouw met de winst lopen...?
Allemaal veel succes gewenst in elk geval. De mijne staat niet in competitie op zondag. Ik zal - als hij überhaupt komt- melding maken van z'n arriveren. Met bovenstaand rekensommetje ligt het voor de hand dat dat na kerktijd is ⛪️ 😇

Vandaag na 16:30 de jongen een keertje gelapt. Op 3 km van huis. Geen zo maar het trok na 16:15 zodanig open dat ik vond dat het maar moest gebeuren. Ze bleven massaal zitten, ook al deden we de mand open. Met wat hulp, alles eruit en vliegen maar. Op de terugweg zagen we ze recht op huis af koersen en kwamen ze terwijl ik het zag een roofvogel tegen op hun pad. Dat beest vloog onder hen en deed niks maar ze schrokken en de ploeg viel uiteen. Typisch moment, wat vaker gebeurt als je het mij vraagt... Soms als de ploeg 'gebroken' thuis komt van een lapje, moet er welhaast zoiets zijn voorgevallen.

Nu ja, volgens mij zijn ze er allemaal gewoon weer. Aankomende week nog maar eens proberen.