dinsdag, juni 21, 2016

ZLU debuut en oude glorie

Gisteren het ZLU debuut gemaakt. Althans, nog maar met inkorven. 24 van mijn totale ploeg zijn er die kant op, AGEN/Bordeaux ochtendlossing, bijna 900 km. Vooral de duivinnen zaten er goed voor als je het mij vraagt. Enkele doffers konden beter leek me.

In zuid-Beijerland korven vele melkers in met faam. Gemoedelijk en gezellig... Het werd laat want er waren veel duiven en de vrachtwagen moest zelfs wachten op de laatste inkorvers.
Ouderwets weer eens een poulebrief ingevuld en een klok gezet. Wat een gedoe eigenlijk maar hey, ik maakt dat toch gewoon weer mee, of is het nog mee? Volgend jaar zijn we er wellicht vanaf en wordt het nostalgie, de poulebrief en klok.

Ik verwacht een slachtveld. (ja ja, ik weet het je schrijft slagveld maar er vallen geen slagen maar slachtoffers hier ben ik bang)

Velen van de 24 zullen blijken ondermaats te zijn. Hoewel meer geduld met fondduiven op z'n plaats is, is het net als bij vitessers dat de meesten het onvoldoende kunnen!
Erg? Ja en nee. Ik heb geen ondermaatse nodig evenzo zal het verliezen van die duiven niet oké zijn om meerdere redenen. We gaan het zien wat ze waard zijn.

Gisteren vernam ik het verhaal dat de 1e van het NIC, van Jan van Nederpelt, die even voor 22:30 arriveerde van Pau (na 1000 km gevlogen te hebben) bij aankomst werd gepakt door een roofvogel. Toen Jan buitenkwam vloog de rover op en de duif in het riet van een nabijgelegen sloot. Enkele minuten later kon hij de duif bloedend over de antenne halen en die duif won de eerste in het NIC. Wat een verhaal hè?!

Bijgaand een fotootje van oude glorie. De 057, kleinzoon van de 526 won destijds enkele jaren na diens opa ook dezelfde titel 2e Vitesseduif WHZB. Heel eerlijk gezegd was ik dat zo ongeveer vergeten en herinnerde ik v.n.m.l. de 526 (origineel J.D. Schroevers) die die titel voor mijn pa en mij behaalde. Senior nam het lijstje gisteren mee en de lijst krijgt een plekje in de galerij (in de schuur).