woensdag, juni 22, 2016

Meteo france en recorddeelname op Agen

Een mooie site, dat Meteo France. Als ik het zo inschat dan gaat Agen het beste los op zaterdag. Het is dan het mooist want vrijdag zou het een regenstart kunnen zijn namelijk. West Noord West op zaterdag, windkrachtje 1-2. Het zou er één "uit het boekje" kunnen gaan worden.

Het is nog maar woensdag maar het is dan ook nog maar een vage inschatting van mijn kant. Ik hoop dat er dan 's zaterdags duiven zijn anders wordt het weer zondag dat ze arriveren en met mijn keuze om dan niet te concoursen kom ik dan wel een beetje in de knel. Anyway, laten we maar hopen en rekenen op het beste!

De jongen hadden gisteren een opleervlucht met de afdeling. De mijne niet mee hoor maar door het grijze natte weer van gisteren stonden die dan maar eens over. Gelijk de eerste keer bal. JP en anderen hebben ze wel mee en hopen vandaag op beter. Het weer is in elk geval 100% beter!!

Mijn eigen jongen hoop ik morgen of vrijdag maar te lappen en de week erna. Schoonpa en ik samen enkele keren in de hoop dat dit zoden aan de dijk zet en we ze een keer kunnen inlassen. Gisteren vlogen ze gemakkelijk 1,5 uur. Met de gezondheid zit het wel goed. Als je dan bedenkt dat de mest er nog ligt sinds spenen en de drinkpot echt niet de schoonste is. Het is mijn strategie om duiven te kweken die tegen een stootje kunnen. Zeoliet korrels op de vloer in combi met roosters bevalt me wel om het enorm droog te hebben en houden!

Recorddeelname op Agen: