zondag, juni 26, 2016

Agen onderweg... op zondag

Eindelijk kon Agen los, vandaag om 06:50. NW wind, en bewolkt tot mooi. Volgens mij een stevuge dagfondvlucht tegen de wind in en dan vanaf de Belgische / Franse grens zit de wind meer ZW. Limburg moet ze deze keer echt vroeg draaien, dat kan haast niet anders.

Dat het concours op zondag is, vind ik op zich jammer. Mijn principiƫle keus om niet aan een wedstrijd deel te nemen op zondag zit me nu in de weg. Principes zijn principes dus voorlopig houdt dat in dat ik vandaag niet deelneem aan de strijd. Ik verwacht nog doorkomsten vandaag... hopelijk ook hier. Duiven die morgen vallen zou ik da nog aan het concours kunnen laten deelnemen maar dat doe ik dat niet.

Ik denk dat ik voor de ZLU vluchten voortaan dat principe intrek. Nu heb ik dat stempel en houd ik me daar aan. Stempel eraf, dan kan ik kiezen. Zal dan uit principe de zondagen nog altijd niet spelen maar in gevallen zoals vandaag (had ook gisteren gekund als ze zaterdagavond en zondagmorgen zouden thuiskomen), kunnen de duiven dan wel de eer krijgen die ze toekomt. Ik speel nog met de gedachte. Zwart/Wit interpreteren is 1 ding... de situatie in context plaatsen een andere.
De gemolken melk van zondag gooit een principiƫle boer ook niet weg, toch?