zondag, juni 26, 2016

"Bonte binnenbocht" voorop + update II

"De bonte binnenbocht" (rechtstreeks Saarloos) was mijn eerste op 20:19. 1106 m/m. Voor het donker 10 thuis. De laatste 4 in 10 minuten in het schemerdonker. V.n.m.l. doffers, en ervaren dieren.
Typisch genoeg kwamen ze uit NO richting, de meeste van die 10... althans.
Tevree voor m'n debuut, behoor tot de beteren voor vandaag.
Morgen verder, vroeg wat mij betreft.

Update I
Om 06:36 de eerste van vandaag. Nog een heel deel te gaan. Ik hoop dat de minder ervaren duiven komen en krachten genoeg over hebben om een snel herstel in gang te zetten. Was het toch te pittig voor veel onervaren duiven?

Gisteren viel met mijn 3e om 21:00 een vreemde mee. Wegjagen lukte niet 1-2-3 en kort erna liep ze binnen. Bleek een internationale te zijn (chip + gummie) , wellicht van Agen?
Gebeld: Bleek van Danny de Voogd. Die heeft wellicht wat verkeersregels overtreden om het ding te halen. Met een beetje mazzel gewoon nog in concours geklokt. Jaarling duivin.

Update II
In NIC zuid Beijerland had ik 10 prijzen kunnen verdienen als ik mee had gedaan zie ik. Voor gisteravond een ijzersterk percentage in het NIC. Momenteel druppelt het wel, dat is regen en geen duiven...