dinsdag, juni 28, 2016

Hard gelach

Duiven kwijtraken blijft een hard gelach.
Van anderen hoor je het niet vaak, zeker niet van melkers met grote aantallen maar wat gaan er veel duiven verloren! Ikzelf heb er nog 7 die op appèl ontbreken. 2 favorieten eigenlijk wel. 1 ervaren doffer en 1 (nep)jaarling duivin. Vanmorgen pakte ik nog een terugkomer vast, die vervolgens bloed opgaf... game over ben ik bang. Voor het mooi te veel achter en een slachtveld... veel, te veel slachtoffers.

10 van de 24 onervaren duiven op dag één, 7 op dag twee, 7 nog achter vanaf dag drie.

Het weer werkte ook echt niet mee op maandag. Nagenoeg de hele dag grijs en regenachtig. Pas de tweede helft van de middag werd het goed, dat heeft het vast flink moeilijker gemaakt dan goed was voor de nakomers. Hoe het bij anderen is, weet ik niet maar stel dat dit meer voorkomt, betekend het al snel dat er weer duizenden duiven achter zijn. Een kwart achter? dat is een kwart van 11000 = 2500 a 3000 duiven! Het geeft te denken.

Door en met schade en schande wordt ik wijzer. Helaas met verliezen. We gaan door maar de moed is nog niet 100% terug.

1, een beetje oneigenlijk, vergelijking met een grote naam: Batenburg vd Merwe pakte om te scheuren zou je kunnen zeggen. Vele duiven op het eerste blad. Maar liefst 118 duiven in concours van hen. Gisteren, maandag 06:36 pakten ze nr 44 van de 118. Op datzelfde tijdstip pakte ik mijn 11e van 24. Percentagegewijs? 37% versus 45%.
Een andere die me opviel: Richard vd Bos: 1 mee en 's avonds laat door! 100%. Zo zijn er vast meer met 100% scores of hogere percentuele scores dan 45%. Ijzersterk!

UPDATE
vandaag nog 2 duivinnen retour; nog 5 duiven te gaan.