maandag, september 05, 2016

Off season

Had ik er toch nog even 4 mee, afgelopen zaterdag. Het werd niks!
Alle 4 flink te laat en dat kostte 2 van de 4 gelijk een verblijfplaats.
1 ervan daalde op een nabijgelegen plat dak. Exit. Dat leer ik ‘m niet meer af en dat werkt verkeerd voor de anderen.
2 anderen zijn simpelweg de mooisten in de hand en qua afstamming ook de beteren.

Vanavond gaan er een x-aantal naar een roofvogel-boer. Handig adres om de ongewenste individuen te lozen.Ik heb er geen moeite mee om ze zelf te doen hemelen maar zo is het beter.

Ik kweek nog 3 laatjes zelf op. 2 uit mijn ZLU doffer met 2:2 gekoppeld op dochter van de 404 (Nestzus 403 van Jos).
Verder dus nog 6 laatjes aangeschaft van een aankomend kampioen op de lange afstanden met met goede stayers op de kooi van de kampioen uit Made.

Ik concludeer dat ik aankomend seizoen niet zal kweken uit de vliegeniers, althans bijna niet. Mijn hok met jongen zal enkele vermeerderaars tellen en laatjes en dan kunnen er zoveel jongen niet meer bij. Die kweek ik er dan afdoende uit de vermeerderaars en de enkele die ik nog op afspraak bijhaal. Zodoende komt het hok vol genoeg en kan ik focussen op de oude duiven terwijl de laatjes en de jongen een opleerprogramma krijgen.

Ik schafte me nog sedochol aan. Ik deel dat overigens want ik zou niet weten hoe ik dat op moest maken. Is toch wel erg goed gepresenteerd spul. Al erg lang gebruikt, vooral in Belgie. Is een product dat de lever ondersteunt en veel bouwstoffen bevat van waaruit ook pluimen worden gemaakt. 2 dagen per week is genoeg lees ik overal. Ik ga dan de komende weken dat spul geven en verder een geweldige zak Superrui van Matador.
Vooral de jongen lossen kussens met veren tegelijk dezer dagen. Gezond als een vis als je het mij vraagt. Voor komend seizoen zijn de plannen al in de maak, ik kijk er alweer naar uit!

Binnenkort een bonnenverkoop van onze club op Toppigeons!
We vierden en vieren ons 80 jarig bestaan. Her en der zeer interessante bonnen gekregen van kampioenen.
We hopen dat dit in de smaak valt. Nog niet eerder deed onze club dat… wellicht ook maar eenmalig hoor.
Hou het in de gaten!!