zondag, september 11, 2016

Veren!

Ruien vraagt veel van de duiven. Bij de duivinnen die apart zitten, zijn er 2 die een one eye cold hebben. Blijft toch beetje raadselachtig wat de oorzaak is. Uitzieken is wat ik doe maar ook heb ik enkele verbouw-ideeën voor dat deel van het hok. Ook al lijkt het allemaal op elkaar, dat ene deel vind ik qua verluchting altijd het minste.

Gisteren en vandaag gaf ik ze sedochol.
10 ml over het voer, over 1 kg.
Ik zorgde ervoor dat ze honger hadden en dan gaat het er in als vanzelf.
Effect? Ik hoop op beetje extra gezondheid om de rui nog beter door te komen.

De meeste duiven zijn bij de laatste 2-3 pennen beland. Gek genoeg zijn er dan toch nog bij, waarbij de kleine veertjes nog lang niet geruid zijn. Hier geen explosieve rui... Meer gaandeweg en per saldo dus ook gezonder voor de duif zelf.

21 sept. Zit Marien weer in Mookhoek... Reedijk diervoeders. Mocht je nog willen, neem dan contact op. Verbazingwekkend hoeveel toppers bij hem komen en zijn producten, m.n. De mineralen ook geven aan hun duiven.

10 dec. Komt Ko van Dommelen bij ons in de club.
Zet 't alvast in de agenda. Details volgen.