donderdag, oktober 13, 2016

Ruien gaat door... maar die staarten

Gelukkig zie ik elke morgen nog steeds volop veren. Als ik in de schemerduister duiven zie die van hun plekje gaan, vliegen er direct ook kleine veertjes door het rond. Prima, hoe meer hoe beter en de duif is in orde! Wat me wel opvalt is dat de staartrui lang niet altijd gaat zoals het in de boekjes staat: van binnen naar buiten en dan de laatste zijn de op één na buitenste terwijl de buitenste zelf al geruid zijn op dat moment. Ik zie eenvoudigweg dat het niet zo gelijk gaat als zou moeten. Bij 1 of 2 zag ik dat de op één na buitenste als eerste werd gegooid: teken dat die oud waren en nu als eerste gaan.

Het geeft me te denken. Het enige dat ik doe is de lichten aan vanaf de langste dag, verder geen manipulatie. Zou het dan met gezondheid samenvallen? Volgens mij doen de gezondsten het gewoon volgens het boekje en komt het erop neer dat dat degenen zijn die ik zoek.

De BONNENVERKOOP staat op Toppigeons!
Zaterdagavond een huldiging in ons clubgebouw… gezelligheid.
Het is het jaar met de minste prijzen op mijn conto ooit. Wat mij betreft het laatste jaar met zo weinig ere titels.

Anderen deze keer volop in het zonnetje, ze verdienen het !