maandag, maart 13, 2017

Zon erin of toch niet?

Zohee wat een lekker weer. Na een enorme douche eerder vorige week, was het vanaf zaterdag gewoon heeeerlijk.


Vrijdag haalde ik wat eitjes bij Mister ZLU, Bert Saarloos. Dat doet weer dromen van kampioenen! Man man man wat heft Bert toch een gouden kweekstal. De Barracuda, D'n Arie, Stamvader, rechtstreeksen van Noël Peiren enz enz. Prachtdieren. De Blue Dusk was ook een erg fijne in de hand zeg. Die gaat het zeker nog wel eens laten zien, daar ben ik zeker van!


Het paste goed bij mijn voedsterkoppels en alles ligt nu netjes te wachten. Ik heb wat overbroeders, wat jongen en Ari die aan ronde 3 begon. Ronde 1 van Ari x Zusje is geringd en wat denk je: 1 van beiden heeft volledig witte teennagels... zou het dan toch? De ander heft wat witte slagpennen net als het Zusje. Ronde 2 met Rode Maria (Naar de vrouw van Jos van Olmen) is goed bevrucht. Die komen a.s. week uit. Verder had ik nog 1 eitje liggen dat niet uitkwam van 'Koppel 2'. wel bevrucht zo leek het maar het vruchtje dood in het ei. Kan bevroren zijn geweest destijds maar ik ben er alert op. Het is altijd een vraag maar ook gewoon dat zoiets kan voorkomen natuurlijk.


Verder hou ik de plank voor het raam. Kwestie van de rem erop houden. Het weer is goed genoeg nu zonder dat het hok optimaal is. Ik wil de forme niet vroeg op het hok. Of ik dat zo kan sturen, weet ik niet maar ik waag het erop. Zon kan er dus maar beperkt in.