maandag, april 03, 2017

Nog eens opleren deze week

Deze week weer nieuwe ronde, nieuwe kansen. De boel gaat minimal 1x mee, doffers en duivinnen elk 1x als dat allemaal uitkomt. In de club dan, gezamenlijk met een goede daartoe ingerichte kar. Steeds een goed aantal dat met de gehele groep op hetzelfde dorp af koerst. Zeker weten dat dit gunstig uitpakt op de vitessevluchten. Vorig jaar waren degenen die hieraan consequent meededen echt in de lead op de eerste vluchtjes!


Mijn eigen idee is om dit te doen voor de kilometers en natuurlijk ook het leereffect, ook al zijn het duiven voor de langere afstanden.


Voer wordt/is aangepast naar een dieet mengeling van Versele met zwarte mais. Ik ga vanaf aanstaand weekend beter in structuur werken qua uitlaten en voer. Bijvoorbeeld de thuiskomstdag of erna de conditiepoeder van Mariën over het voer.


Ik heb nog geen slagpennen gezien, waar dit andere jaren wel zo was. Ik hoop dat het nog even zo blijft. Drupje tegen luis binnenkort en op naar de verdere vluchten. Iets tegen 't geel geef ik pas wanneer nodig of als ik er een booster-achtig effect van verwacht. (Na enkele weken bijvoorbeeld terwijl de conditie okee is maar beter kan en er verder niet direct aanwijsbare oorzaken zijn voor het uitblijven van een betere conditie).


Interessant zijn de 5 artikelen die gaan over dr Mariën op Duivenverkoop.nl. Bekend is dat hij niet al te snel iets geeft om 't Geel te tacklen. Het is een soort symbiose  tussen duiven en de eencelligen. Wel wisselt de vatbaarheid per duif. Nu ja, best interessant.