dinsdag, mei 16, 2017

Druktes

Soms wil ik meer dan haalbaar is als het gaat om de verzorging van de duiven. Ik schiet dan gelukkig al vlot naar "als het niet kan zoals het moet (ik wil), dan moet het maar zoals het kan".


'k wilde ze graag vanavond inkorven voor Roye maar dat red ik gewoon niet door andere verplichtingen en zaken. Ik heb ook wel een beetje twijfel of het morgen zo'n goede vluchtdag wordt gezien de weersvooruitzichten. Kortom maar even niet deze keer.
Of donderdag wordt ingekorfd voor Pontoise hou ik ook nog even in beraad. Het seizoen is nog voldoende lang en de dames en heren krijgen nog genoeg te verstouwen.


De trainingsduur schroef ik vanaf heden op, zeker bij de duivinnen.
De jongen zullen nog wel iets dippen nu de laatsten erbij zijn gespeend. Wekelijks wat selecteren is het devies en de oudsten proberen mee te gaan laten doen met de vroege ronde jonge duivenvluchten. Dit met name voor het opdoen van zoveel mogelijk ervaring.