donderdag, oktober 19, 2017

Review van mijn bezoekje aan dr Mariën

Gisteravond was het weer zover. Een gepland bezoek aan de duivendokter Mariën.14 doffers mee, mest en afwachten maar. De doffers allemaal door de hand en uiterlijk geen problems, zagen er goed uit was zijn conclusie en er zaten enkele mooie duiven bij. 2-3 kregen een predikaat van "zie ik niet graag" Die heb ik inmiddels ook doen vertrekken. Dat is omdat ik zelf ook niet een nieuwe crack in hen zag en van 1 van hen zit het mooiere broertje er nog.

3 Waren er mee uit Ari. Die ene met zijn witte teennagels (uit Ari x Maria) was toch met snavellengte voorsprong de mooiste. De 2 uit Ari x Zusje volgden en kregen "zie ik zeer graag" mee. Ik weet genoeg! Die mooiste van de 3 had overigens geenszins langs dr Mariën gehoeven om te weten dat dit een potentiele kampioen is. Wat een mooie!
1 van Bert kreeg ook de bloeddruk wat omhoog en nog 1 uit een Van Olmen doffer x een duivin bonte binnenbocht kon met een erg positief oordeel gaan vliegen.

Potje conditiepoeder mee voor een duivenvriend en luizendruppels voor eigen gebruik en dat kostte dan weer meer dan genoeg voor deze keer.

Aparte man maar naar mijn idee een vent met een geweldige kijk op duiven en duivensport.

Reedijk Diervoeders is zo'n heerlijk ouderwetse winkel met echt van alles op voergebied. Blij dat ik daar ook weer een klein beetje extra omzet kan helpen maken.
13 December zit Mariën weer in Mookhoek... ik nodig je uit!