woensdag, oktober 04, 2017

Wat worden ze weer mooi!

Op eigen hok zijn er al diverse bij die al weer erg mooi worden! De ergste rui al achter de rug en nog enkele slagpennen en staartpennen te gaan. "s avonds neem ik er nu en dan enkele in handen en dan is het heerlijk om te merken dat ze al weer goed bijtrekken.

Ik heb de mengeling van Robaeys gemengd met een zak Complete van Matador. Pracht mengsel zo voor deze tijd. Zoals al zo vaak aangegeven: nu en dan lijnzaadolie over het voer, rose poeder van Marien of conditiepoeder van dezelfde duivendokter.
Het drinkwater met bijna steeds een beetje Ropa-B.

Over een 3 - 4 weken van nu de hokken weer een grote beurt (de ergste veren zijn dan weg). Dan is het afbouwen naar een echt winterregime. Ik verander het voer dan allengs naar een Winter/Rust mengsel. Meestal die van Matador, die spreekt me al jaren erg aan.

Wel ben ik voornemens vroege jongen te kweken. Simpelweg om ze mee te laten doen met de gehele jonge duiven-tour. Voor ervaring en al vroeg testen wat ze waard zijn.