dinsdag, november 21, 2017

Teveel duivinnen nog

Er zitten nog teveel duivinnen t.o.v. doffers. Ik kan maximaal 15 koppels vliegers zetten, liever minder. Enkele duivinnen worden niet gespeel (Limoges, Zusje, Maria) en die zitten dan als het ware in de weg. Ik wel graag juist van hen zoveel mogelijk nakomelingen maar heb er geen kweekdoffers voor. Het is nog een beetje puzzelen wat nu het meest wijs is.
Als iemand een samenkweekje wil doen, hoor ik graag een voorstel!
Enkelen boden al wel eens wat aan maar we maakten het nooit concreet, misschien maar eens doen?

Verder: de laatste pennen worden gestoken. Over minder dan 2 weken de tentoonstelling in de club. We gaan het zien welke nu weer goed voor de dag zullen komen.

Hokken zijn geschoond, alleen nog het weduwnaarshok maar dat is het minst nodig omdat ik daar voor de rui al eens huishield. Binnenkort ook daar een nieuwe laag Zeoliet en ik denk i.c.m. houtsnippers en de roosters er daar uit. Ik vind dat in dat hok gewoon niet prettig. Een forse laag bodembedekker is toch iets wat het behaaglijker maakt!