dinsdag, maart 20, 2018

Op schrale kost en donker gezet

Ik neem de boys and girls even terug. Na volop kweekvoer en aan niks gebrek doe ik de rem er op. Het seizoen is nog lang en de forme mag nog even wegblijven. Ik geef ze Rust mengeling van Matador, 3 weken zo ongeveer. Schoont op en zet ze op punt. Beetje RopaB de week door en verder gewoon grit en mineralen ter beschikking.
De ramen donker gemaakt om de lichtinval te remmen. Kwestie van het voorjaar nog even buiten te houden eigenlijk. Ze zijn gezond.

Vanmorgen een pennetje gezien. Daar baal ik even van eigenlijk maar ik doe er niks aan. Ik ga bij de anderen (niet van allemaal) de topjes eruit doen. Kwestie van uitproberen. Liefst tragere ruiers maar ja, het is wat het is, voor nu.

De jonkies doen het ook goed. 1 of 2 vind ik een beetje te traag en niet pienter genoeg. Dat moet heel snel bijtrekken of het is gedaan met ze.