donderdag, maart 29, 2018

Werkende duivenmelker mist kansen

De titel is mijns inziens typisch iets dat verschil maakt in de duivensport. Kijk ik naar mezelf en anderen die nog werken, dan kun je niet elke kans aangrijpen van bijvoorbeeld mooi weer om te lappen. Dat speelt nu. Kon ik maar gaan rijden dan lapte ik ze vandaag bijvoorbeeld.

Natuurlijk zijn anderen te regelen die je helpen maar dat is altijd een soort alternatief. Ik hoop dat het vrijdag kan, nodig is het zeker. Zaterdag, zondag of maandag nog 1 of 2 keer en dan komende week voor het eggie. Beter lap je vaker, zeker als je knallend wil starten. Vooral het kompas weer stellen en de duiven het spelletje leren. Zeker jaarlingen hebben er baat bij!

Vrijdag korf ik dus nog niet in voor een oefenvluchtje maar probeer het zelf voor elkaar te boksen.

Piepers luisteren geweldig goed naar het fluitje. Ook die moeten vaker uit maar vind de tijd maar eens of het geschikte weer. Hopelijk komt zoals altijd het mooie weer binnenkort en kansen idem.