maandag, oktober 08, 2018

Minder

Terwijl anderen kennelijk alsmaar meer duiven lijken te gaan houden (of dat er alsmaar meer duiven per liefhebber worden gehouden.... of is het toch niet zo maar trekken de enkele heel grote liefhebbers het gemiddeld aantal duiven per melker zo omhoog?), hou ik er minder.

Ik had er laatst weer eens een enkeling in de vingers en concludeer gewoon dat ze wat tegenvallen. In de rui mag je niet keuren is het devies maar fouten merk je juist nu makkelijk op. Ik ga voor minder duiven en degenen die overblijven moeten dan maar fijnere dieren zijn.

Ik kan genieten van een enkele duif die top is. dat hoeven er voor mij zeker niet veel te zijn. Ik snap de risico's maar al te goed: klein hok kan amper tegenslag hebben. Maar het is per saldo voor een klein hok het dagsucces wat telt en niet de hoge toppen in de competities.

Heerlijk warm en droog weer overigens. Voor de rui geweldig!
(vooral droge hokken)