woensdag, november 14, 2018

6,6 miljoen

Wat een prijzen voor de duiven van Gaby.
Eigenlijk wel super, nietwaar? Maar ook zo'n andere wereld dan de hobby die het voor de meesten is, in elk geval voor mij! Als ik de eerste win van een Perigueux, schrijft Wim Vos dat ik een echte hobbyist ben... een geuzennaam bijna vergeleken met d'n Gaby.

Ik vermoed dat de duivensport in een nog veeeeel sneller tempo veranderen zal en de tweedeling alsmaar groter wordt. We ouwehoeren wat af over de klassieke onderwerpen (rayonindelingen bijvoorbeeld of aftrekvluchten) en introduceren het zoveelste andere organisatiemodel (bij NPO).

Onderwijl houden we de boel in stand voor een aanzienlijk aantal die we nog graag in hun laatste levensjaren op de aloude manier duiven willen laten houden. We reiken geen stokje aan, naar de toekomstige melkers... en verliezen zodoende eigenlijk alleen maar: de oude sport verdwijnt en de nieuwe ontwikkelt te langzaam.
Dat laatste komt wel op gang inmiddels en zal niet meer zijn zoals we dat kenden. Jammer? Ik weet het niet. het is wat lastig oordelen als je niet duidelijk wordt wat het vergezicht is. Voetbal blijft met zijn 22-en tegen de bal trappen. Duivensport blijft duiven op z'n snelst naar huis laten vliegen maar daar waar de spelregels bij voetbal al jaren min of meer hetzelfde zijn, zal dat in de duivensportwereld aanzienlijk gaan wijzigen... let maar op en... doe mee!