dinsdag, november 06, 2018

In deze tijd

Een titel zoals je die door een vooraanstaand stukjes schrijver nog wel eens gebruikt ziet worden. Best wel zelf ingenomen met diens resultaten als ik dat zo mag vinden. Nu zijn de resultaten behoorlijk goed tot super maar je positie zo vaak gebruiken om dat ook maar aan de wereld te melden vind ik overdreven. De prestaties spreken voor zich. Melden dat iedereen die je sprak jou prestaties de beste vond, tsja... Maar het kan! We kunnen dit allemaal maar gebruiken de mogelijkheden maar zeer beperkt.

Zo zijn we waarschijnlijk allemaal wel verwijtbaar als stukjesschrijver dat we graag over eigen situatie schrijven of voor eigen parochie. Je hebt nu eenmaal makkelijker iets te melden over de eigen boel dan die van een ander. Hoewel daar door meerdere collega's ook gerust over geschreven wordt, en met veel toewijding en respect voor andermans prestaties.
Het gaat een beetje over het doel dat je er mee voor ogen hebt. Dat kan commercieel zijn maar er kunnen evenzo ook andere motieven gelden, denk aan meningsvorming.

Het is in deze tijd in elk geval wel duidelijk dat ook in Postduivenland zogenaamde "influencers" zijn: Lui die de publieke opinie bespelen. dat is van alle tijd alleen nu met een veel hoger tempo via andere mediakanalen dan 'het krantje' van weleer.
Nu dicht ik de NPO niet perse toe dat ze het zo doen maar Trump zou ze volop aan het werk zetten, naast diens eigen getwitter! Wil je wat gedaan krijgen, is het bespelen van de opinie best wel van belang en met de stukjeschrijvers van weleer die op de sociale media actief zijn, bestaan er kansen.

Maar ach, het gaat me niet om aanspreken ofzo... waar ik uiteindelijk dit stukje voor schreef is de wijze waarop vissend Nederland Viskid heeft gemaakt. Een knulletje dat van zijn visavonturen filmpjes maakte. Die filmpjes waren eerst amateuristisch maar inmiddels niet meer en de jeugd kijkt deze filmpjes volop op YouTube.
Kijk en zoek zelf maar eens op YouTube en tik "Viskid" in!

Waarom geen door de duivensport gesponsorde jongelui, (of volwassene) die dergelijke filmpjes maakt en verspreid om het mooie ervan te pakken en te vertellen en te laten zien? in deze tijd toch een must zou ik zeggen?! NPO op instagram? etc... investeer daarin om de aantrekkingskracht te vergroten. Zomaar een idee in deze tijd.