donderdag, december 06, 2018

Goed gevoel bij

De duiven staan er goed op! Althans, zeer naar mijn zin. De duiven neem ik nu en dan in handen en meestal weet je dan bij de eerste indruk, de allereerste seconden eigenlijk direct al genoeg. De rui is zo ongeveer wel klaar. Enkele duivinnen lopen nog wat achter. Staartpennen check ik eigenlijk nooit. Mogelijk dat daar nog wel een achterstandje zit maar dat is waarschijnlijk zo weinig dat ik het ook echt niet ga controleren!

Na deze week zet ik ze op zeer schraal eten en moeten ze dus eventjes op een winterstandje. Duiven in de vrije natuur hebben het ook niet breed momenteel... nog weinig voer voorhanden. Ze gaan alsmaar meer over op groen (denk ik althans).

Ik ga geen zaken bijvoegen heb ik bedacht. Dus geen korrels of wat ook. Prijs en toegevoegde waarde vind ik niet echt in lijn. Ik twijfel nog aan Spirulina. Henk Simonsz schrijft daar vaak positief over en ik ken het nog uit de periode in Tholen dat kampioen Frans dat veel gebruikte (en Bonno ook geloof ik maar ben niet zeker). Dat is toch wel een erg fijn goedje meen ik!

Ik zag nog even een mooie quote van een noordelijke kampioen, Theo Pander van diens Blog:
Gisteren kwam de Oregano olie binnen, is een van die producten die ik altijd bij de hand wil hebben. Er zit een spuitje bij maar ik doe altijd een knijpje over het voer, niet te moeilijk doen. Oregano is het enige product waar ik de prestaties bij zag toenemen,.

Toch straf en voor mij een bevestiging dat Oregano-olie ook bij anderen goed bevalt!
Ik zie er de meerwaarde zeer van in hoewel ik het niet over het voer knijp zoals Theo maar zal dat eens proberen.